Hajítófa

A haíjtófa nem más, mint a versenyszellem első, mondhatni, kőkorszaki megnyilvánulása. Ez a blog is pontosan ezzel fog foglalkozni, vagyis a versenyszellemmel. Még részletesebben: a sporttal.

Naptár

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Friss topikok

Utolsó kommentek

Kiss Pál Tamás - a magyar autósport jelene és jövője

2010.05.04. 15:33 | BoBoN | 2 komment

Címkék: sport autósport formula renault

És valóban, a 18 éves fiatalember másodszor vág neki a brit Formula-Renault sorozatnak, amelyből olyan versenyzők edződtek az utóbbi években mint Kimi Raikkonen, Lewis Hamilton vagy Heikki Kovalainen. Ennél még nagyob dolog, hogy Tamás 5 verseny után 5 ponttal vezeti a bajnokságot Will Stevens előtt. Persze korai lenne még bajnoki címről beszélni, de egy kis elemzést mindenképp megérdemel versenyzőnk.

Formula-Renault UK

Néhány szó tehát magáról a bajnokságról. 1989 óta létezik a sorozat és bár az utóbbi időben történtek változások egy dolog fix, minden versenyző ugyanazzal a motorral és kasztnival köröz a pályán, az autók csak a pilóta és a csapat által kitalált beállításokban különbözik. Amúgy 2 literes 210 lóerős Renault erőforrásokról van szó, a kasztnit szintén a francia cég állítja össze, melyek Michelin gumikon gurulnak, akár "összfrancia bajnokságnak" is nevezhetnénk, ha akarnánk, de nem akarjuk, hisz mindössze 6 nem brit pilóta van a mezőnyben és egyik sem francia. A szisztéma szerint egy versenyhétvégén 2 kvalifikáció és 2 versenyt futnak, általában versenyenként 45-60 km közötti távon (vagyis összesen 90-120). Összesen tehát 20 verseny van a szezonban, és a legjobb 18 eredmény számít a bajnokságban. 22 versenyzőből 20 kap pontot, illetve az aki célbaér. (Magyarul: ha csak 16-an fejezik be a versenyt, akkor csak a 16. kap 5 ponot a kiesettek nem)
 

1.32 pont11.10 pont
2.28 pont12.9 pont
3.25 pont13.8 pont
4.22 pont14.7 pont
5.20 pont15.6 pont
6.18 pont16.5 pont
7.16 pont17.4 pont
8.14 pont18.3 pont
9.12 pont19.2 pont
10.11 pont20.1 pont


Aki a leggyorsabb kört futja az +2 pontot szerez, ami ugye rengeteget jelenthet az elszámlásoknál, hisz az mindig beleszámít a végeredménybe. 

Kiss Pál Tamás eredményei

16 évesen gokart és raliautó tapasztalat után Svájcban próbált szerencsét saját autóval és saját csapattal. Felfigyeltek rá, a legjobbak harcába nem szólhatott bele, de rendszeresen 9-10. hely környékén végzett, ami újoncként egyáltalán nem rossz teljesítmény, sőt, Kazár Miklós bemutatta a Mitsubishi WRC Teamet irányító John Eastonnak, aki elintézett egy Formula-Reanult-s tesztet. Mivel azok jól sikerültek, 2009-ben indult is a bajnokságban, legjobb eredménye a legendás silverstone-i pályán futott 7. helye volt, az újoncok bajnokságában pedig harmadik lett a tizenháromból, abszolút biztató kezdet.
Idén csapatot váltott, az Altech GP-vel kötött szerződést és nota bene, remekül indult az idény. Rögtön az első futamot a negyedik helyről rajtolva, féltávnál remek előzéssel átvéve a vezetést, nyerte meg, és idén nincs a negyediknél rosszabb célbaérése, van viszont még egy győzelme és két második helye. (Az ötödik futamot, tehát a harmadik hétvége első versenyét félbeszakították és nem futották újra). Lenti képen Kiss Pál második győzelmét megörökítő fotó látható:

Remekül indult tehát a szezon, de a pontrendszer miatt egyenletes teljesítményt kell nyújtania annak, aki győzni akar, így nem lazíthat Tamás sem. Egyébként az általános kritikák igen jók a magyar fiúról, és aki itt nyer, szép kilátásokkal bírhat a jövőre nézve. Nem kell rögtön Forma-1-re gondolni, szerintem az is szép lenne, ha jövőre mondjuk a Formula-Renault Európa bajnokságon indulna, nem kell rögtön súlyokat pakolni a hátára. Egyelőre szurkoljunk neki, és szorítsunk annak, hogy minél meszebb jusson! Mert még mindig csak 18 éves, idén érettségizik...

Végezetül az első, thruxtone-i versenyen bemutatott előzése, kívülről! Még a kommentátorok is összesza dicsérik. HAJRÁ TAMÁS!

Tamas Pal Kiss pass Thruxton Formula Renault 2010 from Atiboy Webdesign Studio on Vimeo.


A bejegyzés trackback címe:

https://hajitofa.blog.hu/api/trackback/id/tr441974121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yurp 2010.05.05. 11:19:33

Jó írás és örülök, hogy beszélünk az autósportban tehetséges magyarokról.

Én még egy nevet ajánlanék a figyelmedbe, aki idén robbant(robbanhat) be a köztudatba.

Ő már elérte a kategóriája csúcsát jelentő versenysorozatot, ebből talán már ki is találtad, hogy Michelisz Norbertre gondoltam.

A helyi kötődés miatt (Mohácsi származású és mellesleg nálunk végzős a Pécsiközgázon) számomra ő különösen kedves és a pályafutása különösen fontos.

Csak minimális összefoglaló:

Ő ugye egy olyan sorozatban versenyez, ahol olyan nagyságok vannak, mint a korábbi Forma 1-es pilóták: Gabriele Tarquini (aki amúgy címvédője a sorozatnak), Tiago Monteiro, A háromszoros bajnok Andy Priaulx, vagy a szintén nagymenő Yvan Muller.

Norbi jelenleg 12. 10 ponttal, de a legutóbbi futam első időmérőjén a legjobb időt futotta, ami összességében is a 4. legjobb eredmény volt, de sajnos a második etapon már nem állhatott rajthoz. Az újoncok között jelenleg 3., de közel áll a vezetőhöz.

Szóval róla is szívesen látnék egy ilyen hosszabb irományt

Üdv

Attila

BoBoN · http://hajitofa.blog.hu 2010.05.05. 12:38:22

Halihó Attila!
Valóban, Michelisz Norbert jól teljesít a WTTC-ben, emlékeim szerint Alex Zanardi is versenyzett a sorozatban, és anno még a GT-sorozat betétfutama volt. Lesz is róla írás a közeljövőben, tavaly ugyanis ha jól emlékszem megnyerte a SEAT Európa-bajnokságot (SEAT Toledo asszem), így kapott idén szerződést a világbajnokságra. Szóval csak nyugi, lesz itt midnden mi szem-szájnak ingere :). Remélem tényleg tetszik a blog, olvasgasd, kommentelj, terjeszd! :).
süti beállítások módosítása