Hajítófa

A haíjtófa nem más, mint a versenyszellem első, mondhatni, kőkorszaki megnyilvánulása. Ez a blog is pontosan ezzel fog foglalkozni, vagyis a versenyszellemmel. Még részletesebben: a sporttal.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Utolsó kommentek

Alonso és Schumacher avagy járt utat...

2010.05.11. 17:23 | BoBoN | 1 komment

Címkék: sport forma 1 autósport

Fernando Alonso és Michael Schumacher között több a hasonlóság mint a különbség, még ha ránézésre ez nem látszik, és ha figyelembe vesszük, hogy egyikük laza spanyol, másikuk meg precíz német. Pályafutásukat tanulmányozva azonban könnyen rájöhetünk, hogy "Szt.Sumelix" és "Asztúria hercege" tulajdonképpen ugyanaz a típusú versenyző, sőt, mindegyiknek elegyengették az útját a halhatatlansághoz, csak egyikük élt vele, másikuk nem. A 2000-es évek két legeredményesebb pilótájáról van szó, lássuk a közös pontokat.

1. Egyedül...

Ezt persze nem úgy kell érteni, hogy csakis saját maguknak köszönhetik sikereiket, hisz mindkét versenyző mögött egy nagyon jó csapat és egy ügyesen háttérbe visszavont "másodpilóta" állt. Egyedüli világbajnokok hazájukban. Meglepő, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a németek óriási történelmi tradíciókkal bírnak az autósportban, mégsem volt jó versenyzőjük, aki elérte volna a címet. Egyetlen pilóta nyert Schumi előtt, Wolfgang Von Trips, de ő meghalt mielőtt a csúcsra érhetett volna. Alonso pedig egy olyan országból érkezett, melynek bár volt futama, mégsem volt sikeres versenyzője, de még győztese sem. Így hát mindketten forradalmasították, mondhatni, "kitalálták" a Forma-1-et országukban.

2. Flavio Briatore

Őket pedig nem más találta ki mint az enyhén ellentmondásos menedzser. Briatore 1991-ben vette át a Benetton csapat vezetését, és bár többen úgy vélték, előtte börtönben ült, valójában az autósport legcéltudatosabb és egyben leglazább emberére bízta az öreg Luciano (Benetton) az istállót. Briatorét annyira meggyőzte Schumi azévi spa-i versenyzése, hogy a következő futamon már a pulóveresek autójában ült, és pontot is szerzett. Briatore tudta, hogy nem lenne elég pénzük Sennára, Prostra vagy Mansellre, ezért tudatosan keresett egy tehetséges versenyzőt aki a csapattal együtt nő fel. Három évig dolgoztak a kocsin, Schumacher, Rory Byrne, Ross Brawn nyerő csapatnak bizonyult és két vb-címet nyertek zsinórban együtt. Mint tudjuk ezután Schumi a Ferrarihoz szegődött és Flaviot is kirúgták '98-ra. Igen ám, de mikor a Renault visszatért, akkor a Benetton csapatot vették meg, jobban mondva az ő licencüket, és a franciák ismét az olaszt bízták meg a vezetéssel. Ő pedig addigra már rég megtalálta Alonsot, egy évre elküldte a Mindardiba edződni, 2002-ben, egy évvel később tesztpilóta volt és voilá, kész is a jövő világbajnoka. Az első győzelem is megérkezett a Magyar Nagydíjon 2003-ban, 2005-ben pedig sikerült az első világbajnokság, majd azt követte a "szokásos" második. Zsinórban. Csakúgy mint Schuminál.

3. Az utak elválnak

Nemcsak Schumi hagyta ott a világbajnok csapatot, hanem Alonso is, hogy új sikereket érjen el. Mindketten ugyanabból az okból távoztak, hogy vb-t nyerjenek egy nagy múltú, de addig sikertelen csapatnak. A német egy igen gyengus Ferrarihoz igazolt, amely csapat addig (1996) 17 éve nem nyert egyéni vb címet, míg Fernando ahhoz a McLarenhez távozott 2007-ben, mely '99 óta nem hódította el a trófeát. A feladat adott volt mindkettejük számára, versenyzői tapasztalatuk és az autó beállításához való kiemelkedő érzékük révén kifejleszteni a legjobb versenygépet a mezőnyben. Nos, mint tudjuk ez Schuminak sikerült jobban, részben azért mert a maranelloiak mindent rá építettek, részint pedig azért mert egy olyan ember volt a csapattársa, akire képes volt 2 másodpercet verni körönként, ugyanazzal az autóval. Alonso nem volt ilyen szerencsés. Megépíttetett egy verhetetlen McLaren-Mercedest, de ott volt mellette Lewis Hamilton, akivel nemhogy nem jött ki jól, kifejezetten utálták egymást. A két világbajnok karrierje is itt válik ketté, mert míg Schumi piedesztára emelte az olaszokat, addig Fernando ott hagyot csapot-papot, és inkább visszament egy gyenge Renault-ba, csak Hamiltonnal ne szívjon egy levegőt.

4. Ferrari

Az, hogy Alonso eljut a Ferrarihoz olyan biztos volt, mint, az hogy Nemecsek meghal a könyv végére. Tudniillik, ez az a csapat, amelyet vezetni megtiszteltetés és minden versenyző erről álmodik (igen, még Hamilton, Button, Rosberg is). Csak míg Schumacher tudta, hogy ide kell jönnie, hogy a legnagyobb legyen, addig Alonso máshogy döntött. Állítólag ez nem fedi teljesen a valóságot, mert Schumi maga jelölte ki utódjául Räikkönent, Massanak pedig betonbiztos helye volt, de később már csak idő kérdése volt mikor jön a finn-spanyol csere. Alonso már 28 éves, elég öreg ahhoz, hogy megállapodjon és elég fiatal ahhoz, hogy megismételje a megismételhetetlent, 5 vb címet nyerni zsinórban... Emlékezetem szerint Schumacher 31 éves volt az első ferraris világbajnokságánál, ha Alonso 1 évig tanulja az autót, következő évben pedig nem töri a lábát, akkor bizony még túl is szárnyalhatja a németet... (hehe)

5. Imola

Ez volt az a pálya, ahol a két egymást követő évben is a két a világbajnok adta a show-t a jónépnek. 2005-ben Alonso adott leckét védekezésből a világnak és egy évvel később hihetetlen módon mutatta meg Schumi, hogy ő is ismer egyet s mást az autókról. Azt hiszem, méltó bizonyíték ez a hasonlóságra, ha az előző 4 nem lett volna elég. Érdemes mindkét vidit megnézni, mert fantasztikus versenyt vívott ez a két kiemelkedő tudású sportember. És idén mindketten futnak...

2005

 

2006 


A bejegyzés trackback címe:

https://hajitofa.blog.hu/api/trackback/id/tr801992881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pluto8 2010.05.11. 22:49:44

Cs Ismét Bobon!
Nem nagyon kísérem figyelemmmel a formula 1-et .
Csak 1 apró történet ... hungaroring-ről Egyik nyári munkatársam nagy Schumi fan .. Lényeg Dolgoztam helyette Nyáron az étteremben,( Verseny alatt) mire azzal tért vissza h' nagy ünneplésben Ross Brawn fejéről a satyit a szél... lényeg h' ő találta meg , és rögtön utána is iramodottt :
- Mr. Brown your cap... és persze kapott rá autogramm-ot, nos nem tom mennyi igaz belőle.. de aznap a balcsin ő volt a sztár a sapijával!

Remélem tudod h' kitől származhat ez a komment(jelenleg a zötödiksörután.. AZANGYALÁT...
süti beállítások módosítása